Dječji vrtić Školjkica i More slijedi suvremeni pedagoški pristup djetetu uvažavajući nove pristupe, nove programe. Poticanje djetetova rasta i razvoja, zadovoljavanje djetetovih prava i potreba osnovni je zadatak našeg Vrtića. Sukladno tomu potičemo djecu na aktivnosti u cilju njihovog razvoja.
Svaki dan u tjednu ima svoju umjetničku ili sportsku aktivnost, koja započinje u približno isto vrijeme, što djeci daje osjećaj sigurnosti.
Vrste aktivnosti
- Modeliranje
- Modeliranje se radi tehnikom glinamola. Djeca osjećaju kako materijal postupno omekšava da bi ga mogla oblikovati prema svojim željama.
- Pjevanje
- Glazbeni odgoj je u najužoj vezi sa razvojem senzornih i motoričkih sposobnosti, razvojem navika i kulturom ponašanja, razvojem mišljenja i stvaralačke fantazije.
- Slikanje - Crtanje
- Dijete doživljava boje samo za sebe prije nego se pomješaju. Slikanje prati priča o boji. Svrha te priče je prenijeti nešto o duhovnoj kvaliteti boje.
- Euritmija
- Euritmija je umjetnost pokreta, vidljivi govor. Euritmija djeluje harmonično u uspostavljanju ravnoteže kod djeteta, te ima socijalno balansirajuću funkciju.
DNEVNI RASPORED AKTIVNOSTI
Dijete ima neprestano i jako izraženu potrebu za aktivnošću koje se ogleda u njegovoj igri. Igra je temeljna, dominantna dječja aktivnost u kojoj svako dijete provodi veći dio vremena. U igri kroz vlastiti aktivitet dijete se najbrže razvija fizički i psihički, razvija sebe i svoju osobnost a istovremeno izražava svoja raspoloženja osjećaje, ulazi u raznovrsne odnose i ponašanja i uspostavlja bogatu komunikaciju.Obzirom da je igra snažno motivacijsko sredstvo koje potiče maksimalan interes djeteta u i kroz igru dijete najbrže i najlakše uči neposredno kroz vlastiti aktivitet, uči čineći.
"Samo putem igre i najvećim korištenjem IGRE mogu se do maksimuma koristiti dječji kapaciteti." - I. FurlanIgra je osnov svih aktivnosti djeteta u našem vrtiću , kojoj nastojimo osigurati sredinu bogatu emocionalnim, materijalnim i kulturnim poticajima. Briga za IGRU djeteta ogleda se u svakodnevnom osmišljavanju i stvaranju uvjeta za IGRU. Naša nastojanja su usmjerena ka osmišljavanju odnosno korištenju svih situacija kao odgojnih u svim interakcijama s djetetom nastojimo odgojno i stručno djelovati.
Ciljevi aktivnosti
Sve aktivnosti koji se biraju za rad s djecom u skladu su sa tijekom godišnjih doba i usklađene sa programom rada, s posebnim naglaskom na razvijenje i njegovanje djetetovih znanja, vještina te kreativnosti.PSIHOFIZIČKI RAZVOJ
- Svako dijete ima pravo na život u zdravoj sredini, optimalne uvjete za rast, razvoj i učenje, kako bi se skladno razvijalo u tjelesnom, umnom, emocionalnom i socijalnom pogledu, u uvjetima slobode, dostojanstva, prihvaćanja, ljubavi i razumijevanja.- U jaslicama i vrtiću zadatak nam je da djelujemo svestrano na cjelokupan razvoj svakog djeteta, uzimajući u obzir njegovu osobnost i specifične potrebe.
- I mi odrasli i naša djeca imamo određene potrebe: osnovne, biološke kao što su: disanje, hrana, piće...sigurnost; te psihološke potrebe koje psiholog Glasser dijeli na:LJUBAV - potreba da pripadamo nekome, da volimo i budemo voljeni, da smo sigurni u društvu određenih osoba;
MOĆ - potreba da nas drugi vide kao važne osobe, da smo štovani, da vjerujemo u sebe;
SLOBODA - potreba za samostalnim odlučivanjem, izborom;
ZABAVA - potreba da se igramo, smijemo, idemo na mjesta na kojima uživamo... - Iz djetetovih potreba (bioloških i psiholoških) proizlaze razvojni zadaci koje odgojitelji postavljaju kao osnovu svog odgojno-obrazovnog rada s djecom. Osnovni su nam zadaci: da je dijete vedro, veselo i zadovoljno u grupi, da dolazi sa radošću i povjerenjem , da se razvija u sigurnu i samopouzdanu osobu, da uživa u spontanoj i vođenoj igri razvijajući pritom svoje sposobnosti : motoričke, spoznajne, govorne, socio-emocionalne i kreativne.- Odgojni utjecaj provodi se kroz: cjelokupno ozračje u kojem dijete živi u predškolskoj ustanovi ( materijalno okruženje, djetetove interakcije s drugima, osobnost i ponašanje odgojitelja, cjelokupni odnosi u ustanovi, odnosi roditelja i odgojitelja....), svakodnevne životne situacije (hranjenje, oblačenje, odlasci i dolasci...), planski stvorene situacije koje se organiziraju s ciljem usvajanja znanja, vještina, razvijanja stavova i poticanje socijalno prihvatljivog ponašanja.
- Svaki trenutak boravka djeteta u vrtiću pažljivo je planiran i osmišljen: od jutarnjeg sakupljanja, doručka, spontanih i vođenih aktivnosti, igre na zraku, ručka, dnevnog odmora..kako bi u svakoj i kroz svaku situaciju dijete nešto naučilo te napravilo pomak u svom razvoju.
- Cilj nam je da se svako dijete osjeti prihvaćeno u grupi, stekne prijatelje, nauči dijeliti, pomagati, planirati igru i dogovarati se. Trudimo se da dijete postepeno nauči biti samostalno u jelu, oblačenju, održavanju osobne higijene, izražavanju potreba, mišljenja, zaključaka i odluka. Potičemo ga da otkrije, izrazi i razvije svoje talente i sposobnosti koje je rođenjem dobilo. Učimo dijete kroz igru da spoznaje svijet oko sebe - događaje u prirodi i društvu. Kreativno se izražava kroz razne modalitete: slika, modelira, glumi, crta, priča, pjeva, pleše, recitira...
- Redovito njegujemo zdrav duh u zdravom tijelu, potičući razvoj motorike u skladu sa djetetovom dobi i mogućnostima. Radimo na kontinuiranom razvoju govornog, a i drugih oblika izražavanja i stvaranja. Potičemo kod djeteta usvajanje znanja o sebi, o drugim ljudima, o živoj i neživoj prirodi te o važnosti poštivanja svakog živog bića.Razvijamo pozitivne stavove : o vrijednosti života i važnosti svakog živog bića, o jednakosti svih ljudi, pravdi, miru, važnosti poštivanja ljudskih prava, potrebi pridržavanja pravila...- Podržavamo usvajanje i njegovanje temeljnih humanih vrijednosti : ljubav, prijateljstvo, suosjećanje, solidarnost, istinoljubivost, nenasilje...
- Potičemo razvoj pozitivnih osobina ličnosti : samopouzdanje, emocionalna stabilnost, samokontrola, samostalnost, odgovornost, radoznalost, kreativnost, empatija...